catvoncurl.blogg.se

Modell- och rockabillyblogg med träningsinspiration, tips på hälsosam mat, modellfoto och en hel del 50-tal och allt som hör till med kläderna, inredningen och bilarna, evenemang som cruisingar och bilträffar mm.

Follow on Bloglovin

Retro gardiner till köket

Publicerad 2013-09-26 13:59:00 i Allmänt, hem och inredning, retro,

 
Var på jakt efter nya gardiner till köket i retro/50-tals stil så att det passar in till övriga inredningen här hemma. Nu är jag inte supernoga på att det måste vara "äkta" 50-tals mönster utan det får gärna vara lite moderna inslag fast att retrokänslan finns kvar. Jag kan bara konstatera att det inte är helt lätt att hitta färdigsydda gardiner så jag är tacksam för tips på vart man kan hitta mer. Här är lite av det jag lyckats leta upp.
 
Om man är lite pysslig och kan tänka sig att sy sina egna gardiner finns det däremot flera tyger att välja mellan. Här ovan är 6 exempel på tyger som finns hos tyg.se
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cat von Curl

Modell inom editorial, commercial och alternativ (retro). Rockabillytjej och billackerare. Nyblivet tränings- och hälsofreak som försöker bli av med mitt sockerberoende och bygga muskler med bra mat och träning:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela