catvoncurl.blogg.se

Modell- och rockabillyblogg med träningsinspiration, tips på hälsosam mat, modellfoto och en hel del 50-tal och allt som hör till med kläderna, inredningen och bilarna, evenemang som cruisingar och bilträffar mm.

Follow on Bloglovin

Träningen tar sig

Publicerad 2014-02-20 16:52:00 i Allmänt, träning,

Har lyckats hålla igång träningen hyfsat nu senaste veckorna och det är kul när man ser resultat i spegeln. Upptäckte idag att jag minskat 2 cm i midjan och gått upp +0,5 kg senaste månaden, det pekar ju även det på att musklerna växer, om än långsamt, men det känns ändå bra.
Det enda som stör mig är mitt jäkla knä som jag delvis slet av korsband och ledband i för drygt ett år sedan. Jag känner att jag inte kan träna benen så hårt som jag skulle vilja och kan inte köra orbitreken, ut och springa eller ens använda motionscykeln mycket mer än 15 min innan jag får ont. Det jag saknar mest är helt klart att kunna ta en lång löprunda eftersom jag sprang 4-5 dagar i veckan innan ledbands- och korsbandsskadan.
Det är även många styrkeövningar för benen som inte funkar. Något som dock går bra att göra är knäböj och utfallssteg, även med vikter!:) Sedan har jag fått vara lite påhittig då nästan alla typer av benträning i viktmaskiner är uteslutet. Under benpasset jag körde igår försökte jag göra benspark och lårcurl med gummiband istället för i maskin och det funkade utan att jag fick ont i knät under träningen men rejält med mjölksyra, gött det;) Känner tyvärr av knät idag så det blir vilodag idag även om jag hade tänkt lägga vilodagarna på fredag och lördag. Jaja, nya tag imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cat von Curl

Modell inom editorial, commercial och alternativ (retro). Rockabillytjej och billackerare. Nyblivet tränings- och hälsofreak som försöker bli av med mitt sockerberoende och bygga muskler med bra mat och träning:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela