catvoncurl.blogg.se

Modell- och rockabillyblogg med träningsinspiration, tips på hälsosam mat, modellfoto och en hel del 50-tal och allt som hör till med kläderna, inredningen och bilarna, evenemang som cruisingar och bilträffar mm.

Follow on Bloglovin

Godheten - filmen som förbjudits att visas innan valet 2014

Publicerad 2014-03-12 18:49:00 i Allmänt,

 
Fastnade framför dokumentären "Godheten" för någon dag sedan. Den handlar om girighet, hur det kommer sig att vi betalar högst skatt i världen och ändå har så usel vård, skola och pension, varför våldet ökar och blir allt grövre i samhället samtidigt som gemenskapen försvinner.
Även om jag själv inte känner några riktiga "höjdare" så har jag ändå många gånger förundrats över folk som alltid klagar över hur dåligt med pengar de har. Speciellt de som man vet inte borde ha dåligt med pengar. De som har heltidsjobb, åker utomlands titt som tätt, och samtidigt gnäller över att de inte har råd att köpa den där nya skinnsoffan om de samtidigt ska kunna renovera vardagsrummet! Har de det verkligen så knapert när de har mage att klaga över sådana problem?
Nu handlar förstås filmen om de som är ännu rikare och girigare än vanliga svenssons men redan på den nivån märker man ju av tendenserna hos vissa, inte alla, men förfärande många.
Trodde först att filmen bara var någon kortare trailer annars hade jag förmodligen inte börjat se den. Det var mest för att jag blev nyfiken på vad den handlade om som jag klickade ingång den men sedan fastnade jag. Väldigt tänkvärd.
Länken kommer här: http://www.exponerat.info/har-ar-filmen-som-svt-forbjudit-att-visa-fore-valet-2014/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cat von Curl

Modell inom editorial, commercial och alternativ (retro). Rockabillytjej och billackerare. Nyblivet tränings- och hälsofreak som försöker bli av med mitt sockerberoende och bygga muskler med bra mat och träning:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela