catvoncurl.blogg.se

Modell- och rockabillyblogg med träningsinspiration, tips på hälsosam mat, modellfoto och en hel del 50-tal och allt som hör till med kläderna, inredningen och bilarna, evenemang som cruisingar och bilträffar mm.

Follow on Bloglovin

Söndags lyx

Publicerad 2014-03-02 14:10:33 i Allmänt, hår och make up,

En bild på dagens sminkning. Hör till en av mina standard sminkningar då jag tar lite gråbrun ögonskugga för att förstärka ögonens form, vit skugga under ögonbrynet och på ögonlocket, svart eyeliner a la 50-tal och målar i ögonbrynen som annars är blonda. Jag brukar inte sminka mig så mycket till vardags men så här på helgen kan man ju lyxa till det lite:)
Jag är verkligen ingen morgonmänniska så på vardagarna prioriterar jag hellre att ställa klockan lite senare än att stå framför spegeln och sminka mig i 20 minuter på morgonen. Det samma gäller frukosten, brukar göra i ordning en smörgås kvällen innan som jag tar till morgonfikat på jobbet istället för att äta frukost hemma, vipps så har man tjänat ytterligare 30 min i sovtid på morgonen:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cat von Curl

Modell inom editorial, commercial och alternativ (retro). Rockabillytjej och billackerare. Nyblivet tränings- och hälsofreak som försöker bli av med mitt sockerberoende och bygga muskler med bra mat och träning:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela