catvoncurl.blogg.se

Modell- och rockabillyblogg med träningsinspiration, tips på hälsosam mat, modellfoto och en hel del 50-tal och allt som hör till med kläderna, inredningen och bilarna, evenemang som cruisingar och bilträffar mm.

Follow on Bloglovin

Träningspass - lår/rumpa/mage

Publicerad 2014-03-20 20:17:38 i träning,

Kändes skönt att äntligen komma iväg och göra dagens benpass. I tisdags var hade vi filmkväll här med några kompisar så då körde jag iofs en joggingrunda på morgonen eftersom jag visste att kvällen skulle vara bokad. Gårdagen var lite mindre planerad då jag fick migrän på eftermiddagen och låg däckad i sängen resten av kvällen.
Men idag kunde jag köra på igen med lår/rumpa/mage och passet såg ut så här:
 
Uppvärmning 10 min crosstrainer
10 marklyft x 3
10 knäböj m skivstång x 4
14 (7 per ben) utfall m skivstång x 4
20 (10 per ben) enbens benspark m kabel x 4 (eller vad det nu ska kallas, min egen variant eftersom korsbands-/ledbandsskadan inte gillar benspark i maskin)
10 lårcurl x 4
12 situps på lutande bänk x 4
10 hängande benlyft x 4
 
Eftersom jag tydligen inte kan lägga på mig mer fett på rumpa och lår så är min nya taktik att träna till mig muskler där istället. Det är ett rent helvete att ha W 25 i jeansstorlek när man är närmare 180 cm lång kan jag säga, när de dessutom måste ha 34 tum i benlängd.
Många affärer har dessutom inte ens w 25, oavsett benlängd. Som för några veckor sedan när jag hittade ett par supersnygga jeans med ordentliga slitningar på gina tricot. Minsta storleken som fanns var w 26, men de var så snygga att jag provade dem ändå. De hängde som en påse skit runt midja och rumpa så det var bara att hänga tebax dem...
Jaja, bara att hoppas styrketräningen ger resultat även på ben o rumpa. Väx, väx, väääx!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cat von Curl

Modell inom editorial, commercial och alternativ (retro). Rockabillytjej och billackerare. Nyblivet tränings- och hälsofreak som försöker bli av med mitt sockerberoende och bygga muskler med bra mat och träning:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela