catvoncurl.blogg.se

Modell- och rockabillyblogg med träningsinspiration, tips på hälsosam mat, modellfoto och en hel del 50-tal och allt som hör till med kläderna, inredningen och bilarna, evenemang som cruisingar och bilträffar mm.

Follow on Bloglovin

Värk i axlar och nacke efter styrketräning

Publicerad 2014-04-28 14:02:43 i Allmänt, träning,

Jag brukar mer eller mindre alltid få värk i axlar och nacke, och även huvudvärk dagarna efter jag kört axelpass på gymmet. Senast fick jag käka värktabletter i 3 dagar efter axelpasset och höll på att bli totalt jävla vansinnig av att inte kunna sova på nätterna för huvudvärken som vägrade släppa.
Hajade till när jag kollade på detta klipp med Jim Stoppani. Ca 12-13 min in i klippet börjar han förklara att axel- och nackproblem är vanligt om man tränar axlar men struntar i nackmusklerna. Det är precis de musklerna som jag medvetet struntat i att träna då jag inte tycker att det ser så feminint ut med en grov oxnacke på tjejer.
Jag måste definitivt testa att köra nacke i samband med axelpassen framöver (och hoppas att de musklerna inte växer för mkt). Kan ju vara ett bra tips att kolla in klippet för er som också har problem med nacke, axlar och spänningshuvudvärk!
 
Blev förresten en sväng med Pontiacen i Lördags kväll. Premiärturen med den för i år, härligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cat von Curl

Modell inom editorial, commercial och alternativ (retro). Rockabillytjej och billackerare. Nyblivet tränings- och hälsofreak som försöker bli av med mitt sockerberoende och bygga muskler med bra mat och träning:)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela